Campionate Mondiale

vineri, 28 septembrie 2012

Despre majorări, tupeu, soluţii şi rutiere




Prietenul meu ,Roman Baghici, s-a cam săturat să îndure boşorogii care fumează, vorbesc la telefon, schimbă viteze şi mai dau şi rest în acelaşi timp. Ceea cu ce sunt de acord vedeţi mai jos.


Administratorii de microbuse riscă să-şi piardă (virgini)licenţa !

Se știe că administratorii de microbuse tot insistă asupra majorării prețurilor de călătorie în ciuda faptului că nu au îndeplinit nici o promisiune pe care au făcut-o consiliului Primăriei.


Mai mult decît atît, ei mai au tupeul să organizeze proteste și să ceară acea majorare de taxe. Nu odată am întîlnit sau am trăit momente, mai ales dimineața, cînd șoferul de maxi-taxi este inișiatorul problemelor, iar adresările sale sunt rostite pe un ton extrem de ridicat și pe deasupra sunt jignitoare, astfel călătorii urmează să aibă o zi nervoasă și plină de stres.

Primarul general Dorin Chirtoacă astăzi a ieșit în fața protestatarilor și i-a îdemnat să lase prostiile deoparte și să se întoarcă la muncă. ”Să vă fie rușine”, le-a spus primarul în replică la strigătele conducătorilor de microbuse. Tot primarul a declarat că nu va majora taxele pînă nu vor fi respectate toate cerințele angajamentului. 






După părerea mea, administratorii de micobuse ar trebui lipsiți de licență, iar în locul lor să fie puse pe rută mai multe troleibuse si autobuse, astfel încît toți să ajungă la muncă la timp. În acest caz, bugetul local va crește datorită călătorilor care ”benevol” vor contribui la aceasta. Banii vor putea fi monitorizați și nu vor dispărea în buzunarele agenților particulari. La fel se vor deschide mai multe locuri de muncă, iar oamenii se vor obișnui cu un program bine stabilit de circulație și nu vor fi nevoiți să ghicească dacă șoferii au cef sau nu să iasă la muncă, așa cum o fac unii șoferi de maxi-taxi de pe rutele 173, 193, 190, și alte rute care deobicei circulă pînă în suburbiile orașului.

Oamenii care trăiesc în apropierea capitalei sunt nevoiți sa se confrunte cu o problemă dublă: cea binecunoscută de noi toți, și cea care vizează programul de muncă a șoferilor de pe rutele menționate mai sus. Din cauza acestor probleme oamenii sunt nevoiți să-și cumpere biciclete (ceea ce e un pic nerealizabil), sau să meargă pe jos. Pe de altă parte, dacă s-ar amenaja benzi speciale dedicate bicicliștilor, atunci tot mai mulți tineri vor circula cu acest mijloc de transport, dar va fi nevoie și de ”parcări” pentru biclete, care la fel costă.

În concluzie, din cauza unui număr mic de persoane nesuferite, precum sunt administratorii de microbuse, deoarece de la ei pornesc toate problemele, trebuie să sufere oamenii simpli, care n-au nici o legătură cu toată afacerea asta. Dar să vedem cu ce se va sfîrși aceast fragment de telenovelă și dacă vom avea un Happy End sau nu, însă pînă atunci vom fi nevoiți să îndurăm înghesuiala și discomfortul din transportul public. 




Roman Baghici

Un comentariu:

  1. tot e bine si frumos ce ai spus, doar o mica remarca: microbuz se scrie cu Z si nu cu S :)))))

    RăspundețiȘtergere